Svensk text till teckenspråk och schemat för P2

DATUM: 2014-01-12 TID: 16:29:19
Jag gör en läxa nu, jag har fått en text i teckenspråkslektionen som ska tecknas. Och jag fick en av de svåraste texterna, det sa läraren själv öppet till alla. Och det är sant! Har fastnat på en mening just nu, vet inte riktigt hur jag ska översätta det! Det är någonting jag får klura på, dagen är inte slut än! 
 
Jag har fått en ny schema inför Period 2 och den ser ut såhär:
 
 
Jag har klassråd nu på fredagar, som varar 30 minuter, kanske till och med ibland 15 minuter! Super kul! 
 
NEJ. Och nej, jag är inte ute efter att ha mina fredagar lediga igen. Det är någonting jag vill vara extra tydlig med. I förra perioden blev schemat så som det blev och olyckligtvis blev mina fredagar tomma. Jovisst, det är skönt, men det var inget jag var stolt över och jag tycker skolan inte är till för att vara ledig, speciellt inte under gymnasiet. Och det känns väldigt orättvist att bara jag (tror jag, har inte koll på allas schema) bland alla i RGH/RGD/RGS i Risbergska som har ledig på fredagar. Det blir bara tråkigt också när alla andra är i skolan.
 
Jag skulle HELST av allt vilja ha fler lektioner på fredagar så det blir en jämnare schema. Jag har nämt det 82364864927419 gånger men jag säger det igen, det är jobbigt att gå från klockan 08.15 till 16.00-17.00 mellan måndagar och torsdagar. Man blir helt slut på torsdagar.
 
Men det påverkar inte mina arbeten i skolan, det har gått bra och har fått bra resultat på flera prov, som tur är! Har jag läxor eller prov, då pluggar jag. Alltså, jag åker hem och äter, sen pluggar jag till klockan 9 på kvällen, det har hänt ibland att jag är tvungen att sitta fram till 10 på kvällen! Man får bita ihop helt enkelt. 
Men jag tycker ändå att de har lagt upp lektionerna väldigt dåligt. Det vore bättre om man hade alla gemensamma lektioner först och inte på slutet, då hade jag inte behövt långa håltimmen på tisdagar och torsdagar!
 
Whatever, det är bara ungefär... 22 veckor kvar nu, sen är det sommarlov! Det här fixar jag lätt som en plätt! Nästa år på studenten kommer jag vara lyckligast av alla tror jag, tanken på allt skit som jag har stått ut med, haha! Nejdå, vi alla är lika värda och har kämpat mer eller mindre tycker jag! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback