Recension: Maybelline Super Stay 24h foundation

DATUM: 2011-09-18 TID: 18:55:00

Ursäkta för den hemska bilden, men jag har ingen lust att fota för bara ett inlägg...!

Är lite rastlös just nu, det tar en stund innan maten blir klar (vi ska käka tacopaj, gött!) så... jag kan recensera lite! Det var ett tagsen jag skrev recensioner! Jag tycker det är bra med recensioner, så nu kör vi!

Och ja, jag köpte en foundation som var från Lumene egentligen för 95kr, men jag kunde inte ha den! Färgen var inte sååå bra och den var inte så bra heller... Den kunde inte ens täcka LITE finnar eller röda partier. Så jag var tvungen att skaffa en ny och det fick bli den här.

Lite om produkten:
Den ska hålla 24 timmar och är även oljefri. Och det innehåller även... Micro-Flex stretch formula, vet inte vad det menas, haha!

Vad jag tycker om produkten:
Den här är helt klart mycket bättre än Lumenes Matt foundation eller vad den hette (bild finns om ni scrollar lite längre ner).
Har den ljusaste färgen, 010 Ivory och det är i samma färg som mousse foundationen från Maybelline, tycker dock att mousse färgen är ljusare än den här. Så jag tycker att färgen kanske lite är mörk, men inte så extremt mörk! Inte så mörk att det stör mig än så länge!
Och den här täcker mycket bättre och det håller sig på plats ganska länge. Jag har inte haft på mig foundation runt 24 timmar än, haha! Men man kan bli lite glansig dock men färgen och täckningen håller sig på plats!

Resultat:
Den här produkten duger! Så den här kommer jag förbruka tills den tar slut. Om jag kommer köpa den här igen? Ja, kanske.
Men jag bedömmer den här foundationen okej, den är mycket bättre än  lumenes.

Kommer dock prova Isadoras foundation nästa gång jag behöver en ny, för de har i ljusa färger och sägs vara bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback