Folk som förändras. Bra eller dåligt?

DATUM: 2014-10-19 TID: 23:14:00
På senaste tiden har jag reflekterat lite om det här med personliga förändringar och så. För det mesta kan man ju tycka att det är positivt, men kan det vara negativt också?
 
Svar: Ja, det tycker jag faktiskt. 
 
Och oftast är det förändringar som man inte är medveten om tror jag. Sen finns det folk som förändras beroende på vilken situation dem är i. Men folk som själva gör ett val eller kan tänka sig för innan dem gör någonting, de tänker nog inte på vad deras omgivning egentligen tycker. Men tänk om det är bra för personen utan att vi tänker på det? Personen är kanske egentligen lyckligare, fast vi upplever att det inte är samma person som man har känt tidigare.

Frågan är vad man ska göra då? Ska man låta bli att säga någonting? Eller ska man vara rak på sak och säga så som man känner? För det är inte bara den personen som har känslor, människorna runt om har också känslor. 
 
Jag själv vill veta om jag gör fel, eller som inte känns okej för min familj eller mina kompisar. Jag vill inte vara egoistiskt och tro att allt är bra i min omgivning för att jag mår bra. 

Vad tycker ni? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback