Livet i Örebro.

DATUM: 2012-09-09 TID: 17:27:00
Jag har inte skrivit så mycket... Lite trist, jag vet!
Men som sagt, jag har flyttat till Örebro och bor hos min hemkunskaplärare som jag hade i förra skolan. Och det känns jättebra! Så angående om boendet, så är det jättebra.

Skolan... Jag trivs i skolan och man märker att lärarna är högutbildade och bildlärarna man har är jättebra! Det gillas. Vi håller bland annat på att skissa oss själva - som ett djur... inte det lättaste men det går! Sen när det är klart, så ska vi måla akvarell. Jag har faktiskt gjort fel HELA tiden när jag har målat akvarell... HAHA! EPIC. Man ska blöta pappret innan man färglägger tydligen!

Det enda nackdelen med skolan är att de gör om schemat otroligt mycket. Man måste kolla hemsidan varje dag för att se om det har blivit en ändring eller flera till och med... Vilket känns sådär. Jag menar... tänk om man inte har tillgång till internet en dag eller något liknadet?

Jag slutar ganska sent också, jag slutar klockan 4 på måndagar och tisdagar och så slutar jag HALV 5 onsdagar, torsdagar och varannan fredagar. Varannan fredagar får man sluta tidigare eftersom man ska åka hem till orten där man bor egentligen. Det finns såna som kommer från Kiruna eller nere i Skåne... Då behöver vi sluta lite tidigare!
Det var en i min klass som hade pratat med rektorn varför vi slutade så sent osv, schemat kommer se ut så här i första året, sen i andra och tredje året skulle det se lite bättre ut. Jag hoppas verkligen att det kommer bli så. För annars kommer jag vara helt off...

Jag har ritat lite och tänkte visa här i bloggen. Ska försöka fotografera någon gång ute... Förresten, vi använder Photoshop CS5 i skolan! LYCKLIG SOM ATTANS :D Vill ladda ner den programmen... men det är ju olagligt, så jag vågar inte göra det.

Men nu vet ni ungefär hur läget ser ut! Hoppas ni har det bra! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback