Musiktips: PIP 2011 artister!

DATUM: 2011-01-15 TID: 16:16:38



PUTTEIPARKEN 2011 Är redan igång...! Typ. Vi säger så! ;)

Det har inte kommit så många band än, men det kommer... känner faktiskt inte till alla som är klar för PIP 2011 just nu. Men 2 av de känner jag till, en som är bra och en som är... okej.

Tänkte att jag skulle lyssna på de band som verkar vara mer åt rock hållet.

Och en av de var Graveyard!
De finns i Spotify, dock finns det bara en album att lyssna på. De är väl ganska nya antar jag! De kommer från Sverige, Göteborg och bildades 2007. Typisk klassiskt rock musik, det gillas!
Deras bästa låt är Evils Way och ni kan lyssna på det HÄR. Tryck på bilden så kommer ett Youtube klipp upp!

Nästa är Blindside!
De finns också i Spotify. Jag gillade redan banden när jag lyssna på den första låten... De påminner lite om Good Charlotte på något sätt! De har lyckats väldigt bra bandet, de har varit förband bland annat åt Papa Roach och Linkin Park. Och det är en svensk band till och med!
Om ni gillar Good Charlotte eller något liknade så ska ni lyssna på Blindside! Lyssna på en av deras låt HÄR.

Fler man bör lyssna på: Dead By April, Daniel Adams Ray (ingen har väl missat denna man?!), Those Dancing Days ska komma åter igen (de var med första gången, 2008 om jag minns rätt) och så flera......

Men det är inte slut än, fler band kommer! Jag vill gäääääärna att In flames ska komma, de är asbra och de är ju en svensk band, hur svårt kan det vara att få de till PIP? 

Men jag ska inte klaga... PIP 2011 kommer bli BRA! Putte, Here i come...! :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback